07 Jun 2009

Terkini: Forum, Kertas Kerja Penubuhan Kelab, Akta 174


Untuk makluman semua, KESPA telah melancarkan laman forum baharu, iaitu Forum Kelab Seni Pengucapan Awam pada 4 Jun 2009. Forum ini diwujudkan untuk memberi galakan perkongsian idea dalam pelbagai lapangan baik pendidikan, sejarah, politik, teknologi maklumat, agama mahupun aktiviti-aktiviti untuk dikongsi bersama-sama.

KESPA berharap laman forum ini mampu memberi manfaat kepada semua khususnya warga Institut Pendidikan Guru Malaysia. Silalah mengunjunginya. Klik sini.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Mana-mana IPGM yang berminat untuk menubuhkan kelab atau persatuan yang bersifat tersendiri (indipendent) dan dikendalikan pelajar sepenuhnya seperti Kelab Tarian, Persatuan Alam Sekitar dan sebagainya, bolehlah rujuk di sini.

Kertas kerja ini bukanlah yang terbaik mahupun lengkap isinya. Ini merupakan usaha murni daripada KESPA untuk membantu saudara yang komited untuk menubuhkan kelab atau persatuan. Setiap penubuhan mesti ada fokus dan matlamat, bukan berorientasikan program semata-mata.

Sebarang persoalan dan ketidakfahaman, bolehlah merujuk Unit Kokurikulum IPGM masing-masing.

------------------------------------------------------------------------------------------------

KESPA juga turut menyediakan salinan dokumen Akta 174 kepada semua warga IPGM yang berminat untuk menekuninya. Sebagaimana yang kita ketahui, akta ini merupakan Akta Institusi-institusi Pelajaran 1976. Untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut, silalah muat turun di sini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More